EFFIA GARE DE CHARLEVILLE-MÉZIÈRES Official Car Park (External)
Description
Opening hours
- Open 24/7
Characteristics
- Single entry and exit
- External
- External closed
Allowed vehicles
No maximum height
- Motorbikes
- City car
- Sedan car / Small SUV
- Family car / Large SUV
- Utility car
Information
The official car park EFFIA offers you direct access to Charleville Mézières station .
The car park is secure and accessible 24/7 .
Cancellation
- The booking can be cancelled until 3 hours before its beginning.
Access
Entry and exit from the car park
When you arrive at the car park, go to the barrier: your license plate will be scanned and a prepaid ticket will be issued to you to allow the barrier to open.
To access the car park on foot, you will take the pedestrian access using the code of your ticket.
To exit the car park, the barrier will open automatically after being scanned and recognized.
Good to know
- Once the reservation is confirmed, the license plate cannot be changed . We therefore invite you to carefully check the license plate number entered in your customer account in order to benefit from the automatic opening of the car park;
- In the event of a problem at the entrance to the car park , if the barrier does not open automatically, enter the code present in your email confirmation and validate with the "V" key;
- In the event of a problem at the car park exit , if the barrier does not open automatically, insert your prepaid ticket;
- If the car park displays "full", your booking will still allow you to access it;
- In the event of an overrun, you would have to pay it directly to the car park according to the hourly rate in force.
Location
Customer reviews
Reviews are presented in chronological order and are subject to a control procedure. Learn more5 people rated this parking lot
- Nathalie DGood
Parking April 2024
- Vinciane SGood
Parking March 2024
Emplacement idéal juste à coté de la gare
- Nathalie DExcellent
Parking January 2024
Parking très facile d'accès au pied des quais. La gardienne du parking est aimable souriant et très serviable, un vrai bonheur d'avoir pu compter sur elle car nous n'avions pas reçu notre code d'entrée qu'alla tout de suite retrouvé ... avec une grande amabilté.
- Caroline FGood
Parking November 2023
Réservation internet impeccable et très pratique sauf que mon train de retour ayant eu un retard de 40 minutes, la borne du parking m'a réclamé 10€ en plus des 8.90€ déjà payés lors de ma réservation ! j'ai l'impression que ce que j'ai déjà payé n'a pas été décompté du nouveau total. après une réclamation par mail, mon dossier est "en cours d'étude" mais la réponse sera donnée d'ici 2 à 3 semaines... j'espère vraiment que j'aurai des nouvelles parce que pour l'instant je n'ai aucune explication
- Marie-jean CGood
Parking August 2023
Les barrières n’ont pas répondu lorsque j’ai introduit mon code. J’ai du vous contacter via la borne. Même chose pour la sortie……
A la sortie du parking, j'ai été bloquée à la borne de sortie, il m'a été demande de repayer le montant déjà payé pour mon stationnement. J'ai été bien aidée par l'assistance téléphonique de la borne qui a pu ouvir la barrière après vérification. C'est la seconde fois que cela arrive, la première fois j'avais repayé car je n'avais pas vu le la possibilité d'appeler.